Η ερώτηση του thraki Νεα στο debate των υποψηφίων δημάρχων Σαμοθράκης
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το debate για το δήμο Σαμοθράκης, το οποίο διοργάνωσε το Samothrakiwebradio και συμμετείχαν οι δύο υποψήφιοι δήμαρχοι, Νίκος Γαλατούμος και Θανάσης Βίτσας.
Στο debate συμμετείχε και το thraki Νεα. Οι υποψήφιοι απάντησαν στις ερωτήσεις που υπέβαλαν ο Ειρηναίος Παπαντίδης και ο Νίκος Δεληγιάννης.
Η ερώτηση του thraki Νεα, η οποία διατυπώθηκε από τον Γιάννη Τομαδάκη στην οποία κλήθηκαν να απαντήσουν και οι δύο υποψήφιοι δήμαρχοι.
Ίσως να κάνω λάθος, αλλά έχω την αίσθηση ότι η ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος προς το νησί δεν έχει αγκαλιαστεί τόσο θερμά. Και θα γίνω σαφής. Δεν έχω διαπιστώσει καμία ουσιαστική κινητοποίηση για καθιέρωση ακτοπλοϊκής γραμμής Καβάλας – Σαμοθράκης και για την μόνιμη λειτουργία γραμμής Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης – Λαυρίου, σύνδεση η οποία εξυπηρετεί όλο τον Έβρο. Ούτε δελφίνι για το νησί, ούτε καν αίτημα για εξέταση του ενδεχομένου λειτουργίας υδατοδρομίου, το οποίο μπορεί να συνδέει το αεροδρόμιο Δημόκριτος με τη Σαμοθράκη, καθώς τα υδροπλάνα είναι αμφίβια. Το μόνο που διαπιστώνω είναι γίνονται διαπιστώσεις και κάποιοι εδώ και δεκαετίες επιμένουν να ζητούν αεροδρόμιο και χωρίς αποτέλεσμα.
Τελικά θέλουμε να αναπτυχθεί ο τουρισμός στη Σαμοθράκη κι αν θέλουμε, θα αλλάξετε στρατηγική διεκδίκησης;
Ο Νίκος Γαλατούμος υποστήριξε ότι έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα για τον τουρισμό και μεταξύ άλλων ανέφερε ότι γίνονται προσπάθειες για προσέλκυση τουριστών και από την Τουρκία, αλλά κι ότι κατατεθεί πρόταση στο Αντώνης Τρίτσης για δημιουργία μικρού διάδρομου προσγείωσης, κόστους περίπου 500.000 ευρώ. «Η συγκοινωνία λοιπόν είναι ένα κομμάτι που μας προβληματίζει σε εισαγωγικά. Σαφώς και θέλουμε περισσότερες γραμμές, σαφώς και θέλουμε περισσότερο κόσμο. Το θέμα είναι όμως και τι υποδομές έχουμε κι αν μπορούμε. Εμείς η βασική μας προτεραιότητα είναι, συνεχίζουμε να το λέμε να το διεκδικούμε, όλα αυτά θα βελτιωθούν με τη 12μηνη επιδότηση, ήταν και παραμένει μέσα στη στόχευσή μας, τη διεκδικήσαμε πολλές φορές. Το αν δεν έγινε η όχι αυτό οφείλει να το απαντήσει η πολιτεία, υπάρχει και η προσωπική δέσμευση και του πρωθυπουργού. Εγώ είμαι υπέρ της δρομολόγησης πλοίου για Καβάλα αλλά και για Λαύριο αν με ρωτήσετε, έχω τοποθετηθεί δημόσια και στο δημοτικό συμβούλιο, μόνο για Λήμνο θεωρώ ότι δεν αρκεί αυτό, αναπτυξιακά ωφέλησε μόνο τη Λήμνο».
«Πολύ καλή η ερώτηση του κ. Τομαδάκη. Πραγματικά μεταφέρει την άποψη που έχει το εξωτερικό περιβάλλον για το νησί, η οποία δεν είναι ακριβώς η σωστή οπτική όμως. Δεν περιορίζει το θέμα μόνο στη συγκοινωνία. Η συγκοινωνία έχει περιθώριο βελτίωσης, με τη βελτίωση την οποία περιγράφει, για ακτοπλοϊκή άνοιξη που ζούμε, αλλά στόχος μας πρέπει να είναι και το ακτοπλοϊκό καλοκαίρι μεταφορικά. Δεν περιορίζεται όμως το θέμα εκεί. Αναφορικά με το θέμα του υδατοδρομίου ασφαλώς δεν γνωρίζει ότι στο master plan του λιμανιού περιέχεται και υδατοδρόμιο, μελλοντικά λοιπόν υπάρχει, έχει σχεδιαστεί, αλλά το θέμα της Σαμοθράκης είναι διπλό. Πρώτο είναι αν μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ανά τον κόσμο το δυνατό όνομα που έχει το νησί και το ενδιαφέρον που προκαλεί και πρέπει να μας προβληματίσει εμάς που ασχολούμαστε με τα κοινά, για ποιο λόγο δεν μπορούμε να το κεφαλαιοποιήσουμε, πάντως οι λόγοι δεν είναι μόνο αυτοί, είναι κι αυτοί λόγοι που περιγράφει το ερώτημα, αλλά υπάρχουν πολλοί ακόμα. Υπάρχει το θέμα των ιδιωτικών επενδύσεων και επιτέλους πρέπει να φύγει κάποια στιγμή από αυτό το νησί, η ετικέτα του υποανάπτυκτου. Αυτός είναι ο λόγος ο στερητικός ο Νο 1. Εάν διώξουμε από πάνω μας αυτή την ετικέτα με τα συχνά προβλήματα τα οποία εμφανίζονται, τότε επιτέλους να κεφαλαιοποιήσουμε το μεγάλο θέμα».
Η ερώτηση του thraki Νεα και οι απαντήσεις των υποψηφίων μετά το 41:15 του βίντεο
Το thraki Νεα, ευχαριστεί θερμά τους συντελεστές του Samothrakiwebradio και ιδιαίτερα του κυρίους Ειρηναίος Παπαντίδη και ο Νίκος Δεληγιάννη, για την ευκαιρία συμμετοχής μας στην εξαιρετική συζήτηση.