Βίντεο: Ο όμιλος YTONG – THRAKON κατάφερε να ξαναβάλει το τρένο στις ράγες
Νέες θέσεις εργασίας ανοίγουν στο βόρειο τμήμα του Έβρου
Ξεχωριστή και σίγουρα αναπτυξιακή είναι η Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου, καθώς για πρώτη φορά ύστερα από χρόνια, τρένο πέρασε τη σιδηροδρομική γέφυρα του Πυθίου και ύστερα από πάρα πολλά χρόνια, τρένο προερχόμενο από την Τουρκία, σταμάτησε στον σιδηροδρομικό σταθμό Πυθίου.
Πρόκειται για εμπορική αμαξοστοιχία η οποία μετέφερε πρώτες ύλες για τον όμιλο YTONG – THRAKON, πρώτες ύλες που μέσω του τρένου φτάνουν γρήγορα, οικονομικότερα και δίνουν τη δυνατότητα και μόνο με τη μεταφορά τους μέσω του τρένου να ανοίγουν θέσεις εργασίας στο βόρειο τμήμα του Έβρου.
Πέρα από τα τοπικά φορτηγά που εργάζονται για τις μεταφορές από το Πύθιο στα εργοστάσια του ομίλου στο Νεοχώρι Ορεστιάδας, τελωνειακοί, σιδηροδρομικοί, εκτελωνιστές και μεταφορείς, αποκτούν «νέα βάση» στο βόρειο τμήμα του Έβρου, αυξάνοντας τις οικονομικές δραστηριότητες στην περιοχή.
Ο στόχος όμως είναι ακόμη μεγαλύτερος και αφορά στην εκτόξευση των οικονομικών δραστηριοτήτων, με τις εξαγωγές που στοχεύει να πραγματοποιεί μέσω του τρένου ο όμιλος YTONG – THRAKON.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μανώλης Παπαδάκης, ο οποίος βρέθηκε στο Πύθιο, στόχος του ομίλου, είναι να πραγματοποιεί εξαγωγές μέσω σιδηροδρόμου, προς Σκόπια, Ρουμανία και πολλές ακόμη περιοχές, ενώ παράλληλα να μεταφέρονται προϊόντα από και προς τα Οινόφυτα, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος.
Στα εργοστάσια του ομίλου YTONG – THRAKON στην περιοχή της Ορεστιάδας εργάζονται σε μόνιμη βάση περισσότεροι από 60 κάτοικοι της περιοχής, ενώ ο αριθμός των θέσεων εργασίας που ανοίγει μέσω παράλληλων δραστηριοτήτων είναι ακόμη μεγαλύτερος.
Είναι δεδομένο, ότι αν επιτέλους αξιοποιηθεί ο σιδηρόδρομος, οι θέσεις θα αυξηθούν κι άλλο, προσφέροντας μεγάλο αναπτυξιακό βήμα για το βόρειο τμήμα του Έβρου.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η προσπάθεια για να ανοίξει ξανά η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας Τουρκίας ξεκίνησε πριν από ένα περίπου χρόνο, κάτι που δείχνει και τις δυσκολίες που κατάφερε να ξεπεράσει η πρώτη βιομηχανία που έκανε το μεγάλο βήμα.
Οι πληροφορίες του thraki Νεα, αναφέρουν ότι στόχος είναι το δρομολόγιο να αποκτήσει μόνιμη μορφή, ενώ τόσο εισαγωγικές όσο και εξαγωγικές εταιρείες έχουν ακολουθήσει και προχωρούν τις διαδικασίες για τη μεταφορά προϊόντων από και προς την Τουρκία.
Το βασικό όμως είναι, ο σιδηρόδρομος να ανοίξει, ώστε να γίνονται εξαγωγές από την Ελλάδα στα Βαλκάνια και από μεταφορές προϊόντων του βορείου τμήματος του Έβρου προς όλη την Ελλάδα, κάτι το οποίο είναι ο μεγάλος στόχος του ομίλου YTONG – THRAKON.
Το τελευταίο τρένο που πέρασε από τη γέφυρα του Πυθίου, αφορούσε σε τρένο που μετέφερε λάδια – λιπαντικά από την Τουρκία στην Ελλάδα, προκειμένου αυτά να ανακυκλωθούν σε εργοστάσιο της Αττικής.
Έχουν περάσει περισσότερα από 15 χρόνια, απ’ όταν η Θεσσαλονίκη συνδέονταν σιδηροδρομικώς μέσω Πυθίου με την Κωνσταντινούπολη, διαδρομή που επέλεγαν χιλιάδες τουρίστες και λάτρεις του σιδηροδρόμου.