Να προχωρήσει σε ενέργειες για τη μείωση της τιμής των καυσίμων καλεί την κυβέρνηση η Νατάσα Γκαρά
Μόνιμη επιδότηση των τιμών των καυσίμων για τους κατοίκους του Έβρου, ζητάει η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά. Η κα. Γκαρά, με ερώτησή της προς τους υπουργούς οικονομικών, ανάπτυξης και επενδύσεων και ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής ζητάει να υπάρξει μείωση των τιμών, ενώ τονίζει ότι υπάρχει αδράνεια όσον αφορά στο μεταφορικό ισοδύναμο για τους κατοίκους της Σαμοθράκης.
Την ερώτηση Γκαρά συνυπογράφουν ακόμη 19 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.
Ερώτηση
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Οικονομικών
Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: «Σε αδιέξοδο οι κάτοικοι του Έβρου με τις τιμές στα καύσιμα – Η κυβέρνηση αδιαφορεί και εγκληματεί αδρανοποιώντας και το Μεταφορικό Ισοδύναμο»
Αγώνα επιβίωσης δίνουν καθημερινά οι κάτοικοι του Έβρου προσπαθώντας να ανταπεξέλθουν στις συνθήκες οικονομικής ασφυξίας που δημιουργούν οι πρωτοφανείς, εξωφρενικές τιμές στα καύσιμα, την ίδια στιγμή που Υπουργοί της κυβέρνησης Μητσοτάκη αναλώνονται σε ανιστόρητες και προκλητικές, για την κοινωνία, δηλώσεις («δεν μειώνουμε τους φόρους στα καύσιμα γιατί θα ευνοηθούν οι πλούσιοι» κ.λ.π), επιλέγοντας να αφήσουν ανέγγιχτο το κύμα ακρίβειας και την αισχροκέρδεια που σαρώνει νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά στον Νομό Έβρου, καθημερινά παρατηρείται το φαινόμενο εκατοντάδες οχήματα να κινούνται προς τις γειτονικές χώρες για να αναζητήσουν φθηνά καύσιμα, με την κυβέρνηση να επιλέγει τον ρόλο του θεατή απέναντι σε αυτές τις δραματικές εξελίξεις. Ενδεικτικά, ενώ στον Έβρο αυτή τη στιγμή η τιμή της βενζίνης αγγίζει τα 2,5 ευρώ/λίτρο, στη γειτονικές Βουλγαρία και Τουρκία οι τιμές κατά μέσο όρο είναι 1,4 ευρώ/λίτρο και 1,2 ευρώ/λίτρο. Αντίστοιχα «χαοτικές» είναι οι διαφορές και στην τιμή του πετρελαίου, με αποτέλεσμα εκατοντάδες οχήματα να μετακινούνται στις γειτονικές αγορές για την αγορά καυσίμων.
Στην κυβέρνηση αδιαφορούν πλήρως για το ράλι αύξησης τιμών σε καύσιμα, ενέργεια, αλλά και προϊόντα, αδιαφορούν για την οικονομική αδυναμία των πολιτών να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, βαφτίζοντας ως «επιδότηση καυσίμων» και «μέτρα στήριξης της κοινωνίας» όσα ανεπαρκή εξήγγειλαν, όπως η επιδότηση μόλις 13 ευρώ το μήνα για 3 μήνες, ενώ την ίδια στιγμή εμπαίζουν τους αγρότες στον Νομό, επαναλαμβάνοντας υποσχέσεις που δεν υλοποιούνται ποτέ, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αναγκάζονται να πληρώνουν τεράστια ποσά για το αγροτικό πετρέλαιο, προκειμένου να ολοκληρώσουν τις αγροτικές εργασίες.
Αδιαφορούν για τους επαγγελματίες και τα πρατήρια καυσίμων που κλείνουν το ένα μετά το άλλο στην ακριτική περιοχή, αδιαφορούν για τα εκατομμύρια που χάνει το ελληνικό δημόσιο σε εβδομαδιαία βάση από τη μετακίνηση Ελλήνων πολιτών σε άλλες χώρες για τη προμήθεια φθηνών καυσίμων και προϊόντων, αδιαφορούν για το τεράστιο πλήγμα που προκαλείται στις επιχειρήσεις και την οικονομία του Έβρου.
Υπενθυμίζεται πως η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει καταθέσει δύο φορές στη Βουλή των Ελλήνων τους τελευταίους μήνες τροπολογία για να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα, πολιτική επιλογή που έχουν ακολουθήσει πολλές άλλες κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών, ώστε να ανακουφιστούν σημαντικά νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Μέχρι και σήμερα, όμως, η κυβέρνηση της ΝΔ αρνείται να πράξει το ίδιο, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αναλγησία.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση συνεχίζει να τιμωρεί καθημερινά και τους κατοίκους της Σαμοθράκης στον Έβρο, όπως και της υπόλοιπης νησιωτικής Ελλάδας, επιλέγοντας να αδρανοποιεί, επί της ουσίας, το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Μια εμβληματική πολιτική παρέμβαση που σχεδίασε και εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης της αρχής της νησιωτικότητας στις κρατικές πολιτικές, που όμως σήμερα η ΝΔ έχει βάλει στο περιθώριο είτε αναφορικά με το σκέλος της επιδότησης των εισιτηρίων, είτε με αυτό της επιδότησης των καυσίμων για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, συμπεριλαμβανομένης και της Σαμοθράκης.
Ενδεικτικά, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, σε ότι αφορά στο νησί της Σαμοθράκης, αγγίζουν ή και ξεπερνούν τους 8 μήνες. Όπως γίνεται κατανοητό το πλήγμα για τους κατοίκους του νησιού, αλλά και τις επιχειρήσεις, μετά και τις υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, των ακτοπλοϊκών κ.λ.π, καθίσταται βαρύ.
Επειδή στις σημερινές συνθήκες πρωτόγνωρης ακρίβειας που βιώνει η χώρα μας σε όλα τα επίπεδα (καύσιμα, τρόφιμα, πρώτες ύλες, είδη πρώτης ανάγκης κ.λ.π) είναι αδιανόητο η κυβέρνηση να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα στήριξης και ενίσχυσης της κοινωνίας
Επειδή με τον πληθωρισμό να καλπάζει σε δυσθεώρητα ύψη είναι αδύνατο οι κάτοικοι, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις στον Έβρο να καταφέρουν να επιβιώσουν οικονομικά, έχοντας καθημερινά να αντιμετωπίσουν και τα επιπρόσθετα προβλήματα που δημιουργούνται στις τοπικές οικονομίες λόγω της γειτνίασης με τρίτες χώρες
Επειδή θα έπρεπε να αποτελεί προτεραιότητα για τη σημερινή κυβέρνηση η ουσιαστική ενίσχυση και στήριξη των ακριτικών περιοχών και των κατοίκων του Έβρου, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι εντάσεις, λόγω και του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν αυξηθεί σημαντικά:
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1) Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσουν άμεσα ώστε να αντιμετωπιστούν οι τεράστιες αυξήσεις που σημειώνονται στις τιμές των καυσίμων, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του Έβρου να βιώνουν πρωτοφανή οικονομική ασφυξία;
2) Γιατί η κυβέρνηση έχει οδηγήσει σε αδράνεια το Μεταφορικό Ισοδύναμο, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της Σαμοθράκης να μην λαμβάνουν την επιδότηση που δικαιούνται για καύσιμα και εισιτήρια; Πότε θα προχωρήσουν οι οφειλόμενες πληρωμές για τους κατοίκους του νησιού; Υπάρχει σχέδιο για επαναφορά του σκέλους των καυσίμων με επιδότηση στην αντλία;
3) Με ποια συγκεκριμένα άμεσα μέτρα σχεδιάζει η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει και να ανακόψει το φαινόμενο με τα εκατοντάδες οχήματα που μετακινούνται καθημερινά από τον Έβρο προς τις γειτονικές χώρες για να εξασφαλίσουν φθηνότερα καύσιμα; Πως σχεδιάζει να ενισχύσει αυτήν την ακριτική περιοχή της χώρας;
4) Θα προχωρήσει η Κυβέρνηση στη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, και στη μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής, ώστε να πάρουν ανάσα τα νοικοκυριά και να κινηθεί η οικονομία;
5) Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η δημιουργία μόνιμης παροχής επιδότησης για τους κατοίκους του Έβρου, μέσω κάρτας «fuel pass», προκειμένου να περιοριστούν τα παραπάνω φαινόμενα μετακίνησης σε γειτονικές χώρες και η εκροή κεφαλαίων, και να σταματήσει το ελληνικό κράτος να στερείται εκατομμύρια εσόδων;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γκαρά Αναστασία
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Βαγενά Άννα
Γιαννούλης Χρήστος
Ζεΐμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Γιάννης
Μωραΐτης Θάνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Συρμαλένιος Νίκος
Χρηστίδου Ραλλία