Διαφώνησε ο Λαμπάκης κατά τη συνάντηση με τον Μανιάτη για τον αγωγό
Την πλήρη απαξίωση του συνόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Α΄ και Β΄ βαθμού) και των θεσμικών οργάνων της, δηλαδή του Περιφερειάρχη και των δημάρχων της Θράκης, κατήγγειλε ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης μετά την πρόσκληση του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γιάννη Μανιάτη, προς τους ανωτέρω στις 21-11-2011, για το θέμα του Αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.
Όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης εκείνη την ημέρα πληροφορήθηκαν περί της ψήφισης του Ν. 4001 στις 18-8-2011, χωρίς νωρίτερα να διαβουλευθεί περί του νομοσχεδίου η επιτροπή διαβούλευσης και να πληροφορηθούν οι θεσμικοί στον Έβρο, παίρνοντας θέση επί του νομοσχεδίου με γνωμοδότηση, όπως ορίζει ο Ν.3734/2009, περί της σύστασης και του ρόλου της άνω επιτροπής διαβούλευσης.
Ο κ. Λαμπάκης επέτεινε τη διαμαρτυρία περί τούτου του Περιφερειάρχη κ. Άρη Γιαννακίδη, τοποθετήθηκε για μια ακόμη φορά αρνητικά για την όλη επένδυση, τονίζοντας ότι «πρόκειται για ένα έργο ιδιωτικών συμφερόντων και εταιριών που θα προσβάλει ανήκεστα το θαλάσσιο και υποθαλάσσιο περιβάλλον, θα μετατρέψει το λιμάνι μας σε πετρελαιολιμάνι ολοκληρωτικά, θα καταστρέψει τις ακτές μας και το ενδότερο ως τον Άβαντα περιβάλλον και βέβαια θα αποδυναμώσει άλλες προοπτικές ανάπτυξης όπως τον τουρισμό».
Παρ’ όλα αυτά ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης έθεσε κατηγορηματικά το θέμα των ανταποδοτικών και αντισταθμιστικών, σε περίπτωση κατασκευής του αγωγού, ζητώντας το 50% των ανταποδοτικών διέλευσης ετησίως, τα οποία αντιστοιχούν σε 13.000.000,00 ευρώ για το Δήμο μας, ενώ το υπόλοιπο πρότεινε να κατανεμηθεί στους άλλους 4 δήμους του Έβρου και μόνο, θυμίζοντας ότι ολόκληρο το έργο (100%) θα υλοποιηθεί εντός των ορίων του Δήμου Αλεξανδρούπολης.
Ζήτησε επίσης, αντισταθμιστικά, την παραχώρηση ολόκληρης της δυτικής χερσαίας ζώνης του λιμανιού, την χρηματοδότηση πλήρως της επέκτασης της πλατείας του φάρου, ώστε να δημιουργηθεί δεύτερος όροφος χώρου στάθμευσης επάνω από τον υφιστάμενο υπέργειο, καθώς και την ανάπλαση της παραλίας συμπεριλαμβανομένων και των αποθηκών του ΟΣΕ. Όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Λαμπάκης, όλα αυτά χρειάζεται να συμβούν «προκειμένου η Αλεξανδρούπολη να μπορέσει να υποδεχθεί ένα τόσο μεγάλο έργο, αναπνέοντας μέσα από τη δημιουργία όλων των ανωτέρω διεξόδων».