Συνάντηση εργασίας και ενημέρωση, πραγματοποίησε ο βουλευτής Έβρου της ΝΔ Αναστάσιος Δημοσχάκης, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο, παρουσία των αρμόδιων υπηρεσιακών στελεχών.

Ειδικότερα, αναδείχθηκε η αναγκαιότητα ανακαίνισης, αποκατάστασης & επαναλειτουργίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πυθίου Διδυμοτείχου και της Γέφυρας του Πυθίου καθώς και τα εθνικά και οικονομικά οφέλη που επιφέρει, πόσω δε μάλλον τη δεδομένη χρονική συγκυρία που απαιτείται η πολλαπλή θωράκιση του ακριτικού Έβρου. (δείτε την σχετική επιστολή μου προς τους αρμόδιους υπουργούς εδώ).

Αναφορικά με τη Σιδηροδρομική Γέφυρα Πυθίου-Τουρκίας, υπήρξε η ενημέρωση ότι έχουν δρομολογηθεί σε συνέργεια με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας οι διαδικασίες για την συντήρηση της Γέφυρας, όπως οι ράμπες, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και έργα χρωματισμού της γέφυρας.

Επισημάνθηκε ότι λόγω της ιδιαιτερότητας του θέματος, θα καταβληθεί προσπάθεια προκειμένου οι εργασίες να ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος έτος.

Αναδείχθηκε συνάμα, η ιστορική σημασία και η μοναδική αρχιτεκτονική του Σ.Σ. το οποίο έχει χαρακτηρισθεί ως Μνημείο της Νεώτερης Ιστορίας το οποίο χρήζει συντήρησης.
Ο ΟΣΕ δεσμεύτηκε για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας προμελέτης εντός του έτους, και εν συνεχεία την υποβολή πλήρους φακέλου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ για ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ όπου υπάρχουν αδιάθετα κονδύλια.
Μάλιστα, σημειώθηκε ότι στο ίδιο έργο μπορούν να ενταχθούν και οι Σ.Σ. Διδ/χου και Αλεξ/πολης, τα οποία μαζί με τον Σ.Σ. Πυθίου αποτελούν τα μοναδικά εναπομείναντα σε ολόκληρο το δίκτυο που διακρίνονται από την τεχνοτροπία η οποία ανάγεται στις αρχές του 20ου αιώνα!
Ο βουλευτής εισηγήθηκε για την βελτίωση χάραξης και την ηλεκτροκίνηση του προαστιακού σιδηροδρόμου Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου & Αλεξανδρούπολης-Νέστου.
Εφόσον ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής, η ηγεσία του ΟΣΕ ενημέρωσε ότι καθίσταται εφικτή η πραγματοποίηση δρομολογίων προαστιακού, εφόσον αυτά θα είναι ανταγωνιστικά σε χρόνο καθώς και κατά πολύ οικονομικότερα του αυτοκινήτου ή άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.
Προκειμένου να ξεπεραστεί το θέμα της βιωσιμότητας, τα εν λόγω δρομολόγια ζητήθηκε να ενταχθούν στις επιδοτούμενες, από το Δημόσιο, Άγονες Γραμμές.
Τέλος, συζητήθηκε η διερεύνηση της δυνατότητας ένταξης του Τμήματος Πυθίου-Ορμενίου σε διεθνή Τουριστικά Δρομολόγια όπως αυτό που προγραμματίζεται μεταξύ Μπακού και Βιέννης (μπορείτε να δείτε την σχετική Γραπτή Ερώτησή μου εδώ) .
Προτάθηκε, εφόσον ο Σταθμός καταστεί επαρκής σε επίπεδο υποδομών, να αναβιώσει η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσ/νίκη – Αλεξ/πολη-Διδ/χο- Πύθιο –Μακρά Γέφυρα – Κωνσταντινούπολη, στα χνάρια του παλιού Όριεντ Εξπρες, καθιστώντας τον Έβρο ένα νέο Ευρωπαϊκό & Ανατολικό προορισμό.
Ο βουλευτής, προσβλέπει στην συνέχιση της θετικής πρόθεσης και αγαστής συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να επιτευχθεί η αναγκαία συγκοινωνιακή αναβάθμιση του ακριτικού Έβρου!