Την απόφαση να καλέσουν τους πολίτες, τους φορείς και τους πολιτικούς παράγοντες της Περιφέρειας να συστρατευτούν για να εκλογικευτεί, έστω, το κόστος των διοδίων στην Εγνατία οδό, έλαβαν τα μέλη της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθης που συγκεντρώθηκαν την Τετάρτη το απόγευμα, ενόψει των κρίσιμων εξελίξεων.

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις και λίγο πριν την έναρξη της λειτουργίας του Σταθμού του Ιάσμου που προγραμματίζεται για την Τρίτη– δεν γνώριζαν την ακριβή ημέρα την ώρα της συνάντησή τους- τα μέλη της Κίνησης, μετά από αρκετά διεξοδική συζήτηση αποφάσισαν να θέσουν προ των ευθυνών τους φορείς αλλά και πολίτες όλης της περιοχής προκειμένου να διεκδικήσουν σθεναρά μικρότερο κόστος, στηριζόμενοι σε σειρά επιχειρημάτων που θα αναπτύξουν.

Η συνάντηση της Τετάρτης κατέληξε σε 3 αποφάσεις:

1) Την κατάθεση κειμένου αφετηρίας σε όλη την Περιφέρεια όπου θα γίνονται σαφείς οι θέσεις και τα επιχειρήματα ενάντια στο ιδιαίτερα υψηλό κόμιστρο των 2 ευρώ που πολύ γρήγορα θα έχει γίνει 2,5 ευρώ.

2) Την αποστολή επιστολής στην Περιφέρεια ΑΜΘ και άλλους πολιτικούς φορείς, όπου θα γίνεται σαφής η άποψη ότι τα πολιτικά όργανα δεν εξάντλησαν τις πολιτικές δυνατότητες προκειμένου να απαιτήσουν καλύτερη τύχη για την περιοχή. Τα μέλη της Κίνησης ξεκινούν έχοντας ως αφετηρία πολιτικής νομιμοποίησης και έκφρασης της τοπικής κοινωνίας το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, που πρότεινε η Κίνηση και το οποίο, όπως ανέφερε ο Νίκος Ανταμπούφης, αποτελεί τη βάση μιας πολιτικής συμφωνίας που επιβεβαιώθηκε στην πρόσφατη σύσκεψη των αρχηγών των παρατάξεων

3) Τη διοργάνωση Συνέντευξης Τύπου στην Ξάνθη, την ερχόμενη εβδομάδα (πιθανότητα την Τετάρτη το απόγευμα), όπου θα κληθούν όλοι οι ευαισθητοποιημένοι πολίτες και Κινήσεις Πολιτών της Περιφέρειας για να υπάρξει συντονισμός των δράσεων και κινητοποίηση των πολιτών συνολικά, συνδικαλιστικοί και επαγγελματικοί φορείς της Ξάνθης που εκπροσωπούν τον κόσμο της περιοχής που πλήττεται από τα διόδια, όλα τα ΜΜΕ της Περιφέρειας

Τι θα ζητήσουν

Τα μέλη της Κίνησης Πολιτών επαναβεβαίωσαν τη συμφωνία τους στις θέσεις που έχει εκφράσει η Κίνηση το τελευταίο διάστημα και επεσήμανα, ιδιαίτερα, το γεγονός ότι στην περίπτωση της Περιφέρειας ΑΜΘ οι πολίτες έχουν ήδη πληρώσει ακριβό τίμημα για την κατασκευή της Εγνατίας Οδού, αφού μεγάλο μέρος του ΠΕΠ ΑΜΘ, την περίοδο της κατσκευής κατευθύνθηκε στο έργο της Εγνατίας – ένα έργο κεντρικού σχεδιασμού και απόδοσης- δαπανώντας πολύτιμους πόρους από την ανάπτυξη της περιοχής.

Στο κείμενό τους αναμένεται ότι θα ζητήσουν για άλλη μια φορά διαφάνεια, κοινωνική δικαιοσύνη και όχι οριζόντια μέτρα, ειδική αντιμετώπιση για τους εργαζόμενους που μετακινούνται καθημερινά και πλήττονται βάναυσα από τα διόδια. Τέλος, μεταξύ άλλων, αναμένεται ότι θα θέσουν το παράδειγμα της Μουσθένης και της έγκαιρης και επιτυχούς κινητοποίησεων των πολιτών και των φορέων της περιοχής που απέτρεψε την εγκατάσταση των διοδίων, όμως ζητώντας αυτή τη φορά Περιφερειακή Αντίληψη και ευαισθητοποίηση από την πλευρά της Περιφέρειας, θεωρώντας ότι η εκφρασμένη θέση για ένα σταθμό ανά κατεύθυνση στα όρια της Περιφέρειας που έχει λάβει το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν εκφράζει τις θέσεις της κοινωνίας.

Τους δημοσιογράφους ανέλαβε να ενημερώσει μετά το τέλος της συνάντησης ο Σταύρος Κοκκινίδης

Ποιος πήρε την εργολαβία για τη λειτουργία των διοδίων

Οι «Αττικές Διαδρομές», συμφερόντων Μπόμπολα, είναι η εταιρία που πήρε την εργολαβία της είσπραξης. Πρόκειται για την εταιρία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό Α.Ε. και η έλευση της εταιρίας στην Εγνατία Οδό, ενδεχομένως και ως προφανής ειρωνεία, προϊδεάζει για την τύχη του μεγάλου οδικού άξονα της Βόρειας Ελλάδας. Η εταιρία, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του αθηναϊκού τύπου θα προσλάβει συνολικά 120 άτομα ενώ σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα θα εισπράττει σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο για τις υπηρεσίες της ! (ενώ το μισθολογικό κόστος της δεν θα ξεπερνά τις 170.000 ευρώ ετησίως)

Πρεμιέρα με Ίασμο

Ο σταθμός του Ιάσμου θα είναι ο πρώτος που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του από τη νεά «φουρνιά» των διοδίων της Εγνατίας και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι τρεις σε Λαγκαδά, Μαλακάσι Ιωαννίνων και Τύρια Θεσπρωτίας ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει ακόμη τη Μουσθένη και το Κλειδί Ημαθίας.

Θεωρητικά, με την είσπραξη διοδίων θα αποπληρωθούν τραπεζικά δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δις. ευρώ που έχει συνάψει στο παρελθόν η Εγνατία, από τα οποία έχουν ήδη καταβληθεί περί τα 500 εκ. ευρώ και θα εξασφαλιστούν οι πόροι συντήρησης του δρόμου που κοστίζει ετησίως πάνω από 70 εκ. ευρώ, σύμφωνα με την πολλοστή εκτίμηση για το συγκεκριμένο μέθερος. Οι νέοι σταθμοί θα είναι προσωρινοί μέχρι να λειτουργήσουν σε μία διετία τα ηλεκτρονικά διόδια της Εγνατίας Οδού , όπου υπάρχει σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός.

www.xanthipress.gr