διόδιαΜε επιστολή τους προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σπίρτζη και προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Τσακαλώτο οι Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Έβρου και Ροδόπης Γκαρά Αναστασία, Καΐσας Γεώργιος, Καραγιουσούφ Αϊχάν, Μουσταφά Μουσταφά, Ρίζος Δημήτριος, εξέφρασαν  την ανησυχία τους για τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση των Διοδίων στην Εγνατία Οδό στην περιοχή της Μέστης.

Με το θέμα της κατασκευής των διοδίων έχουν ασχοληθεί εντατικά το τελευταίο διάστημα  οι βουλευτές και έχουν προβεί σε διαβουλεύσεις με τα αρμόδια υπουργεία. Με τη συγκεκριμένη επιστολή, συντονισμένα γίνεται μια ακόμη προσπάθεια κοινοποίησης των ενστάσεων που υφίστανται προς το σχεδιαζόμενο εγχείρημα και εκτός αυτού κατατέθηκε και η πρόταση των Βουλευτών  για τη  μεταφορά των διοδίων στην πύλη εισόδου της χώρας από την Τουρκία, στην περιοχή των Κήπων, ώστε να μην επιβαρύνονται οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις του Έβρου και της Ροδόπης.

 

Η επιστολή

Κύριοι Υπουργοί,

Με αφορμή τη σχεδιαζόμενη κατασκευή νέων διοδίων στην Εγνατία, και ιδιαίτερα στην περιοχή της Θράκης, θα θέλαμε με την παρούσα επιστολή να εκφράσουμε την ανησυχία μας, καθώς και της τοπικής κοινωνίας της Θράκης, αλλά και την πρότασή μας.

Είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση δεσμεύεται από την ΚΥΑ 6686 που υπογράφηκε την 17 /11/ 2014 από τους Γ. Χαρδούβελη και Μ. Χρυσοχοΐδη, προβλέποντας την κατασκευή επιπλέον 10 σταθμών διοδίων. Μάλιστα, η ΚΥΑ αυτή σχεδιάστηκε και υπογράφηκε χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή διαβούλευση με τους φορείς ή τους κατοίκους της Θράκης.

Ωστόσο, πριν λίγες μέρες η Εγνατία Α.Ε. προχώρησε στη δημοσίευση προκήρυξης δημοπράτησης των πρώτων 4 σταθμών περιλαμβανομένου κι αυτόν της Μέστης. Στο παρελθόν, έχουμε επισημάνει αρκετές φορές τις αρνητικές συνέπειες και τις επιβαρύνσεις που θα προκληθούν σε μία ιδιαίτερη και παραμεθόρια περιοχή όπως αυτή του Έβρου και της Ροδόπης.

Επαναλαμβάνουμε, λοιπόν, ότι το κόστος μετακίνησης των κατοίκων από την ακριτική περιοχή προς το εσωτερικό της χώρας θα αυξηθεί. Σημαντικότερο δε, είναι το γεγονός ότι θα αυξηθούν οι τιμές των προϊόντων που φτάνουν σε Ροδόπη και Έβρο, ενώ είναι αντικίνητρο για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, αλλά και για νέες επενδύσεις, καθώς το μεταφορικό κόστος είναι ήδη πολύ υψηλό.

Σημειώνουμε ότι ο Έβρος διαθέτει 4 πύλες εισόδου με την Τουρκία και τη Βουλγαρία, δύο αγορές και οικονομίες άκρως ανταγωνιστικές και οποιαδήποτε αύξηση του κόστους εντείνει την ανισότητα μεταξύ των τριών χωρών.

Παράλληλα, θέτουμε και το ζήτημα του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης, που εξυπηρετεί τους πολίτες όλης της Θράκης και με την εγκατάσταση διοδίων στη Μέστη, επιβαρύνεται το κόστος της Υγείας για πολλούς συμπολίτες μας.

Δεδομένων των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και συνθηκών που επικρατούν στις παραμεθόριες περιοχές του Έβρου και της Ροδόπης, υπολογίζοντας τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει η εγκατάσταση διοδίων στη Μέστη, και έχοντας υπ’ όψιν την ιδιαίτερη προσοχή που έχει δείξει η σημερινή Κυβέρνηση στη Θράκη και την ενίσχυσή της,

Προτείνουμε να επανεξεταστεί η κατασκευή σταθμού διοδίων στη Μέστη, τροποποιώντας την ΚΥΑ Χαρδούβελη – Χρυσοχοΐδη. Ως εναλλακτική πρόταση θα μπορούσε να συζητηθεί η μεταφορά των διοδίων στην πύλη εισόδου της χώρας από την Τουρκία, στην περιοχή των Κήπων, ώστε να μην επιβαρύνονται οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις του Έβρου και της Ροδόπης.